گرمابخشی به محیط با نمای آجری داخل ساختمان

نمای آجری داخل ساختمان

نمای آجری داخل ساختمان معجزه قرن نامیده می‌شود! حتما تعجب می‌کنید یا با خود می‌گویید بسیاری از مصالح ساختمانی جدید و مدرن وارد بازار شده است که دیگر جایی برای آجر باقی نذاشته است. اما این تصور اشتباه است. آجر یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال دوست‌داشتنی‌ترین مصالح ساختمانی محسوب می‌شود. به طور کلی آجرها طرفداران زیادی دارند. در دهه‌ی گذشته از آجر تنها برای نمای خارجی استفاده می‌شد اما امروزه نمای آجری داخل ساختمان یک انتخاب کاملا هوشمندانه محسوب می‌شود.

ویژگی‌های خارق‌العاده‌ی نمای آجری داخل ساختمان

آجرها طیف رنگی مختلفی دارند و از رنگ‌های گرم مانند زرد و قرمز و قهوه‌ای در آنها استفاده می‌شود و سبب می‌شود که فضای محیط گرم جلوه دهد. استفاده از نمای آجری به خصوص در سالن اصلی خانه سبب ایجاد یک فضای گرم و دلنشین می‌شود. استفاده از آجر در نمای ساختمان ظاهری زنده و شاداب به ساختمان می‌بخشد و برای مناطق سردسیر یک انتخاب بی‌نظیر است.

کسانی که به فضای نوستالژیک علاقه دارند می‌توانند از این نوع نما به سبک روستیک استفاده کنند. روستیک مشهور به سبک روستایی و سنتی است و سبب می‌شود که از محیط صنعتی و ماشینی شهری دور شوید و محیط روستایی آرامی را شکل می‌دهد.

نمای آجری داخل ساختمان با انواع دکوراسیون‌ها سازگار است. به طور کلی این دکور در سبک‌های مدرن‌تر طراحی می‌شود و سبب می‌شود که دکور منزل شما بسیار منسجم به نظر برسد. مشخص است که این نما قابلیت رنگ‌آمیزی نیز دارد.

طراحی این نما بسیار متمایز است. در منازل اغلب از دیوارهای ساده استفاده می‌شود و یا پوشش‌هایی مانند کاغذ دیواری مورد انتخاب قرار می‌گیرد اما استفاده از نمای آجری سبب می‌شود که فضای خوشایند و خاصی ایجاد شود.

این نما حس نزدیکی به طبیعت دارد. نصب دیوار آجری بسیار خاص است به طوری که نیاز به مواد نگهدارنده ندارد و از سوی دیگر لمس و تماشای آن حس ویژه‌ای ایجاد می‌کند.

نمای آجری داخل ساختمان دارای رنگ ثابتی است به طوری که ترکیبی از خاک‌های معدنی هستند و هیچ رنگ مصنوعی در آن استفاده نمی‌شود و تنوع رنگ مربوط به ذات آجر است.

این مطلب را هم بخوانید: اجرای رنگ مخصوص سنگ آنتیک

قیمت این مدل نما مناسب است به طوری که نیاز به صرف هزینه برای مقاوم‌سازی ندارد و در برابر شرایط جوی و تغییرات دمایی نیز ظاهر نامناسبی نخواهد داشت.

نمای آجری عایق انرژی است به طوری که سبب می‌شود هدر رفت انرژی به حداقل برسد. گرمای محیط در این محصول ذخیره می‌شود و مشخص است که محیطی خنک ایجاد می‌کند و مانع از خروج انرژی گرمایی می‌شود.

نمای آجری داخل ساختمان

نمای آجری داخل ساختمان از جنس نسوز

می‌دانیم که نمای آجری برای طراحی استفاده می‌شود و در برابر گرما و رطوبت و نفوذ آب مقاومت خوبی دارد. از سوی دیگر مدل‌هایی از نمای آجری وجود دارد که مشهور به نسوز است. آجر نسوز جدیدترین نوع آجر محسوب می‌شود و مزایای زیادی دارد. این محصول در واقع یک عایق حرارتی محسوب می‌شود و سبب می‌شود که از اتلاف انرژی جلوگیری شود. از سوی دیگر در برابر گرما و حرارت نیز مقاومت بالایی دارد. آجرهای نسوز خصوصیات فیزیکی و شیمیایی دارند و مشخصات فیزیکی و شیمیایی این آجرها در درجه حرارت بالا از دست نمی‌رود. از این مدل نما در داخل پوشش دیوار داخلی شومینه استفاده می‌شود.

نمای آجری داخل ساختمان از نوع نسوز طول عمر زیادی دارد و از نظر ثبات رنگ نیز در شرایط خوبی قرار دارد. از سوی دیگر این محصول در برابر فرسایش و خراشیدگی گزینه‌ی مقاومی می‌باشد و از مواد معدنی در ساخت آن استفاده می‌شود. این آجر برای مصارف ساختمانی استفاده می‌شود.

این مطلب را هم بخوانید: طراحی نمای داخلی ساختمان

نمای آجری داخل ساختمان

معایب نمای آجری داخل ساختمان

به هر حال وقتی محصولی با کیفیت و زیبایی عرضه می‌شود یک سری معایب نیز دارد. مهمترین عیبی که این دیوارها دارند جذب رطوبت است. برخی از مدل‌های نمای آجری داخل ساختمان به صورتی است که دارای ضریب بالای انتقال حرارت می‌باشد. نمای آجری شاید پس از مدتی پوسته پوسته شود و آجر به صورت تدریجی پودر می‌شود. در منازلی که از نمای آجری استفاده می‌شود فضا کمی کوچک‌تر به نظر می‌رسد.

کاربرد نمای آجری داخل ساختمان

اتاق خواب‌ها و بخشی از محیط آشپزخانه و همینطور اتاق کار می‌تواند به واسطه‌ی نمای آجری داخل ساختمان تزئین شود. از سوی دیگر باقی فضای خانه نیز بسته به کاربرد و شرایط می‌تواند آجری باشد. اتاق‌های نشیمنی که در فضای باز قرار دارند و نورگیر هستند، به واسطه‌ی خواص بصری آجر، دیگر خفه‌کننده به نظر نمی‌رسند.

نمای آجری می‌تواند با مصالح ساختمانی تزئینی ترکیب شود مثلا سنگ‌ها در این ترکیب دخالت خوبی دارند. از سوی دیگر رنگ کردن این نما نیز تا حدی ممکن است. رنگ می‌بایست کیفیت و پایداری خوبی داشته باشد و همینطور مواد به کار رفته در آن به صورت خورنده و آسیب‌رسان نباشد.

نمای آجری داخل ساختمان به رنگ سفید بسیار شهرت دارد و از نمونه‌های رنگ شده محسوب می‌شود و سبب می‌شود که حس نشاط به محیط داده شود و رنگ‌های تیره در این میان کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. محدودیتی در استفاده از این نما نخواهد بود و برای بخش‌های مختلف قابل اجرا است و ویژگی مخصوصی دارد.

این مطلب را هم بخوانید: استفاده از سنگ مصنوعی در نمای داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *